مقالات

پکیج دیواری را باید در چه محلی نصب کرد؟

برای نصب پکیج دیوای بیش از چیز باید محل نصب آن را مطابق با استانداردهای لازم انتخاب کنیم. انتخاب محل صحیح نصب پکیج دیواری هم برای کارکرد بهتر آن و هم برای حفظ ایمنی ضروری میباشد. در این مطلب شما را با نحوه انتخاب محل نصب پکیج دیواری و نکات مهمی در این زمینه آشنا میکنیم. با ما همراه باشید. مهمترین ویژگی هایی که در انتخاب محل نصب پکیج دیواری باید لحاظ شود عبارتند از:

محل نصب پکیج باید دارای دودکش باشد:

اولین شرطی که برای انتخاب محل پکیج باید به آن دقت کنید وجود دودکش در آنجاست. عدم توجه به این مساله میتواند منجر به حوادث خطرناکی شود.

مساحت کافی داشته باشد:

محل نصب پکیج باید مساحت کافی برای نصب پکیج مورد نظر را داشته باشد. اگر این فضا کمتر از حد استاندارد باشد در صورت خرابی پکیج تعمیرکار فضای کافی برای کار با پکیج و تعمیر آن را ندارد.  هر چه ظرفیت پکیج بیشتر باشد محب نصب آن نیز باید وسیع تر باشد. به طور کلی به ازای هر کیلو وات توان پکیج باید یک متر مکعب فضا در نظر بگیرید. مثلا برای دستگاهی با توان ۲۴ کیلو وات به فضایی با اندازه ۲۴ متر مکعب نیاز داریم.

نصب پکیج دیواری

اگر فضای محل نصب کمتر از حد مورد نیاز باشد باید فضای اتاق مجاور را برای آن آزاد کرد. برای این کار باید قسمت بالا و پایین درب اتاق مجاور را به اندازه ۵ سانتی متر برش داد و یا هواکش های مشبک را در قسمت بالا و پایین درب اتاق مجاور فضای آزاد لازم را ایجاد کرد. برخی افراد به جای این کار پنجره را باز و بسته میکنند یا فن در محل نصب میکنند که هر دو این اقدامات بیفایده و اشتباه است. این کار بسیار خطرناک است زیرا ممکن است هنگام روشن بودن پکیج اکسیژن محیط تمام شده و ساکنین خانه دچار خفگی شوند.

نکته بسیار مهم

به طور کلی باید پکیج را در محلی نصب کنید که به ازای هر کیلو وات توان پکیج یک کمتر مکعب فضا وجود داشته باشد. این فضا ارتباط لازم را بین پکیج و هوای آزاد برقرار میکند تا اکسیژن لازم برای کارکرد درست دستگاه فراهم شود. از طرفی اگر زمانی پکیج دچار نشتی شود گاز از طریق فضای آزاد خارج میشود و دیگر خطر خاصی ساکنین را تهدید نمیکند. اگر نصب پکیج را به تعمیرکاران حرفه ای و باتجربه بسپارید مکانی با فضای لازم که اکسیژن لازم برای دستگاه را تامین نماید را برای نصب آن انتخاب میکنند.

نبایدهایی درباره محل نصب پکیج

پکیج ها و تمامی وسایلی که به دودکش نیاز دارند را باید در فضاهایی با حداقل ۸ متر مکعب نصب نمود. پس هیچگاه پکیج ها را در مکان هایی که کوچکتر از این اندازه باشند نصب نکنید. به طور کلی هیچگاه پکیج دیواری را در فضاهای کم حجم مانند توالت، رختکن، حمام، زیرزمین، دستشویی و … نصب نکنید. همچنین از نصب پکیج در مناطق خطرخیز که احتمال آتش سوزی در آنجا زیاد باشد پرهیز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع پکیج و نحوه نصب آنها میتوانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *